همه ما میدانیم برای تحریک سلول های پوست برای جوانسازی یکی از بهترین راه ها، لایه برداری از پوست است. لایه برداری پوست به برداشتن سلول های مرده از روی سطح پوست و کوچک شدن منافذ باز کمک می کند و در نتیجه پوست روشن می شود. میکرودرم یکی از بهترین روش های لایه برداری پوست است که به طور عمقی پوست را لایه برداری کرده و سلول های مرده را از سطح پوست پاک میکند.

میکرودرم چگونه عمل میکند؟

با کمک هندپیس، دستگاه میکروکریستال های ریز از جنس اکسید آلومینیوم با تنظیم فشار روی پوست حرکت می کند و روی لایه سطحی پوست خراش هایی ایجاد می کند. همزمان یک کشش نسبتا ملایم روی پوست ایجاد می شود که میکروکریستال ها و سلول های مرده را از روی سطح پوست جمع می کند. خراش های ایجادی سلول ها را تحریک می کنند تا کلاژن سازی انجام دهند و مکش روی پوست سبب لیفت صورت می شود.

چه فایده ای دارد؟

این روش به روشن شدن پوست، کوچک شدن منافذ باز پوست، از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و در نتیجه پوست شفاف می شود. همچنین باعث از بین بردن خطوط ریز و جلوگیری کردن از ایجاد چروک می شود. در نتیجه پوست لیفت و کمی سفت می شود و سلول ها برای جوانسازی آماده می گردند.
ار دیگر مزایای این روش درمان جوش های سرسیاه و از بین بردن لک ها می باشد. همچنین کمک میکند تا جای زخم و اسکار از بین برود.

لایه برداری پوست با میکرودرم

برای چه کسانی مفید است؟

همه افراد بدون محدودیت سن میتوانند صورت خود را میکرودرم کنند. کسانی که پوست چرب دارند، افرادی که منافذ پوست آنها باز است و کسانی که در شهر های آلوده زندگی می کنند، می توانند نتیجه خوبی از میکرودرم بگیرند. میکرودرم حتی پوست را برای مراقبت های بعدی پوست مثل فیشیال، ماسک های مراقبتی و کرم های مراقبتی پوست آماده می کند.

چه کسانی میکرودرم نکنند؟

اگر جوش فعال دارید، اگر پوست خیلی خشکی دارید و اگر از داروهای لایه بردار قوی استفاده می کنید، میکرودرم نکنید! چون ممکن است به پوست شما آسیب برسد.

هر چند وقت یکبار انجام بدهم؟

میکرودرم چون باعث لایه برداری مکانیکی از سطح پوست میشود نباید بیشتر از ماهی یکبار انجام شود. چون انجام مکرر میکرودرم به مرور سبب نازک شدن پوست و آن را مستعد خشکی و چروک می کند.

قبل از انجام میکرودرم چه نکاتی را رعایت کنم؟

میکرودرم یک روش کاملا غیر تهاجمی است و هیچ خطری برای فرد ندارد. در نتیجه هیچ کار خاصی نیاز نیست قبل از جلسه میکرودرم خود انجام دهید.
فقط روزی که برای میکرودرم مراجعه می کنید صورتتان تمیز و بدون آرایش باشد و آلودگی روی پوست شما نباشد.

لایه برداری پوست با میکرودرم

بعد از انجام میکرودرم چه نکاتی را رعایت کنم؟

بعد از میکرودرم پوست به شدت به آفتاب حساس میشود. در نتیجه حتما استفاده از ضد آفتاب را جدی بگیرید . دائما از ضد آفتاب استفاده کنید. حتی الامکان در ساعاتی که خورشید مستقیم میتابد از منزل بیرون نروید. تا سه الی چهار روز از کرم های لایه بردار و ضد جوش و  ضد لک استفاده نکنید. همچنین از پودرهای دکلره هم استفاده نکنید. آقایان هم تا دو روز بعد شیو نکنند. 

آیا در دوران بارداری و شیردهی میتوانم انجام بدهم؟

این روش درمان خطری برای بارداری و شیردهی ندارد. اما چون در این دوران هورمون ها تغییر می کنند و پوست مستعد لک می شود، همچنین چون پوست بسیار به درد حساس است در دوران بارداری توصیه نمی شود.

آیا میکرودرم دردناک است؟

نه انجام آن هیچ درد خاصی ندارد . فقط در بعضی مناطق حساس صورت مثل کنار لب ها و کنار بینی ممکن است درد خفیفی حس کنید.

نکته مهم

در مورد این روش درمان این است که فردی که آن را انجام می دهد باید کاملا مجرب باشد. چون میزان فشار هندپیش روی پوست اگر خیلی زیاد باشد باعث زخم شدن پوست میشود.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها