ماسک درمان جوش سرسیاه

ماسک درمان جوش سرسیاه صورت، بینی


جوش های سرسیاه ظاهر بدی برای صورت ایجاد میکنند. علت به وجود آمدن این جوش ها خروج سبوم از منافذ باز پوست و اکسید شدن در برابر هوا می باشد. جوش های سرسیاه بیشتر روی بینی، چانه، کنار لب ها و گاها پیشانی به وجود می آیند. راه های زیادی برای درمان و برطرف کردن جوش های سرسیاه وجود دارد. فیشیال؛ اسکراب، استفاده از لایه بردار ها، بخور پوست و خروج فیزیکی جوش ها به درمان جوش های سرسیاه کمک می کنند. ماسک های خانگی در کنار موارد بالا خیلی در رفع جوش ها موثر هستند.

در این مقاله میخواهیم یک ماسک عالی برای رفع جوش های سرسیاه معرفی کنیم که به راحتی در منزل تهیه کنید و از نتیجه لذت ببرید.

ماسک درمان جوش سرسیاه
یک قاشق غذا خوری شیر را با مقدار مساوی پودر ژلاتین مخلوط کنید و روی حرارت کتری بگذارید تا گرم شود و ژلاتین در شیر حل شود.

کمی بعد از سردی مخلوط بالا، حالت سفت تری پیدا می کند. مقداری از این ماسک را روی کل صورت بمالید. بعد از احساس کشیدگی روی صورت، لایه دیگری از ماسک روی آن بمالید. نیم ساعت صبر کنید و به آرامی ماسک را از روی صورت بردارید. بعد با آب ولرم صورت رو بشورید.

اسید لاکتیک موجود در شیر هم پوست را به شدت روشن و جوان میکند هم منافذ پوست را میبندد. ژلاتین با خاصیت چسبندگی که دارد جوش های سرسیاه رو بیرون میکشه. این ماسک رو می توانید هفته ای یکبار استفاده کنید. بهتره از این ماسک دور چشم استفاده شود.

ماسک درمان جوش سرسیاه

یک ماسک قوی تر برای جوش های سرسیاه بینی

جوش های سرسیاه بینی و چانه گاهی سمج هستن و به راحتی ازبین نمیروند. برای این جوش ها هم ما یک ماسک قوی و عالی آماده کردیم که میتونین استفاده کنین و معجزه شو ببینین.

برای این ماسک ما به آب یک گوجه فرنگی متوسط و نصف قاشق غذاخوری نمک دانه درشت احتیاج داریم. این دو ماده را با هم مخلوط کنید و روی بینی و چانه به صوت دورانی بمالید. سعی کنید فشار دست روی پوست بیش از حد نباشد. بعد از پنج دقیق صورت را با آب خنک بشورید.

از این ماسک هم حداکثر یک بار در هفته استفاده کنید. در کناره های بینی که پوست نازک تر است از این ماسک استفاده نکنید.

نکته مهم: اگر جوش التهابی و فعال دارید از این ماسک استفاده نکنید.
نکته دوم: بعد هر دو ماسک وقتی صورت را شستید، حتما مرطوب کننده استفاده کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها