درمان خط خنده

درمان خط خنده با تزریق فیلر


خطوط لبخند که به عنوان خطوط خنده نیز شناخته می شوند، خطوط عمیقی هستند که در دو طرف نیمه پایینی صورت شما قرار دارند که از دهان خارج می شوند. این خطوط به دلیل حرکت مکرر ماهیچه ای که هنگام لبخند زدن ایجاد می شود ظاهر می شوند. آنها در افراد مسن و افرادی که لاغر هستند و چربی زیادی در صورت ندارند، بیشتر مشخص می شوند. اگرچه برخی از مردم آنها را نشانه ای از زندگی پر از خنده می دانند، برخی دیگر احساس می کنند خطوط لبخند آنها باعث می شود پیرتر از آنچه هستند به نظر برسند.

درمان خط خنده:

به عنوان بخشی از روند پیری، پوست چربی و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و ظاهر خطوط لبخند را بدتر می کند. خوشبختانه امکان کاهش ظاهر این چین‌های ناخواسته وجود دارد.
تزریق فیلر خط خنده می تواند با پر کردن خط خنده از داخل، خطوط را پرکند. این درمان با هدف صاف کردن خط لبخند و جوان‌تر و با طراوت به نظر رسیدن چهره انجام میشود.

درمان خط خنده با تزریق فیلر

چه چیزی باعث خطوط لبخند می شود؟
خطوط لبخند به دلیل کاهش طبیعی چربی صورت و کلاژن سازی با افزایش سن اتفاق می افتد. نواحی اطراف دهان و چشم‌ها هنگام خندیدن بیشترین تحرک را دارند و باعث ایجاد چین و چروک می‌شوند. با گذشت زمان، این چین و چروک ها حتی زمانی که حالت چهره در حالت استراحت است بازهم نمایان هستند. اگرچه خطوط خنده بخشی طبیعی از روند پیری هستند، اما آسیب های ناشی از نور خورشید و انتخاب های خاص سبک زندگی می تواند باعث شود که آنها بیشتر یا زودتر ایجاد شوند.

چه کسی برای انجام درمان خط خنده مناسب است؟

کاندیدهای درمان خط لبخند زنان یا مردانی هستند که خطوط و چین و چروک در قسمت پایین صورت آنها را آزار می دهد. اگر چین‌های پوستی عمیقی در اطراف دهان خود دارید و آرزو می‌کنید که این چین‌ها چندان برجسته نباشند، درمان خط خنده ممکن است برای شما مناسب باشد.

چه انتظاری از فیلر خط خنده داریم؟

خطوط لبخند با تزریق پرکننده های صورت درمان می شوند. فیلر مستقیماً به خطوط تزریق می شود. 

پرکننده ها در چند نوع مختلف وجود دارند. دائمی، نیمه دائمی و غیر دائمی. تا حد زیادی، رایج ترین آنها غیر دائمی است زیرا اثرات آن موقتی است و به راحتی قابل برگشت است. اما فیلر دائمی را فقط می توان با جراحی برداشت.

درمان خط خنده با تزریق فیلر

وقتی فیلر زیر پوست تزریق میشود، پوست را از داخل حجیم می کند و باعث صاف شدن خطوط لبخند می شود.انجام این کار در کلینیک تقریباً ۳۰ دقیقه طول می کشد. ابتدا، یک کرم بی حس کننده موضعی روی صورت مالید می شود تا فرد هنگام تزریق دردی حس نکند. سپس تزریق های کوچکی از فیلر در امتداد خطوط لبخند در دو طرف صورت انجام میشود.
بعد از انجام تزریق شما بلافاصله میتوانید به کار های روزانه خود ادامه دهید و هیچ نیازی به استراحت یا مراقبت خاصی نیست. بعد از تزریق فیلرهای پر کننده، نتیجه بلافاصله قابل مشاهده است و اگر فیلر دائمی نباشد حدود ۶ تا ۱۲ ماه اثر آن ماندگار است.

چون این فیلر های موقتی از جنس اسیدهیالورونیک هستند، به مرور جذب بدن می شوند و خط خنده به حالت قبل بر می گردند. بنابراین می توان با تزریق دوباره از پیری صورت جلوگیری کرد.

بعد از تزریق فیلر بلافاصله خط خنده پر شده و پوست صاف و لطیف میشود. این ژل ها زیر پوست شروع به کلاژن سازی کرده و سبب جوانسازی و محکم شدن پوست میشود. فیلرها ظاهری طبیعی ایجاد میکنند و سبب تغییر چهره شما نمیشوند.

آیا تزریق فیلر خط خنده دردناک است؟

فیلرهای پوستی دردناک نیستند. ممکن است هنگام تزریق فیلرها فشاری در ناحیه تحت درمان احساس کنید، اما خیلی سریع تمام می شود و دردناک نیست. اگر آستانه درد پایینی دارید، ممکن است قبل از درمان از بی حسی موضعی استفاده شود. پس از درمان هم هیچ بخیه،بریدگی و نیاز به استراحتی وجود ندارد.

چه کاری قبل انجام تزریق فیلر خط خنده باید انجام داد؟

قبل تزریق هیچ کار خاصی نیاز نیست انجام دهید. اما اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید حتما دو سه روز قبل با پزشک در این باره صحبت کنید. دو هفته هم بعد تزریق حتما برای معاینه مجدد و ترمیم در صورت نیاز، به کلینیک مراجعه کنید.

درمان خط خنده با تزریق فیلر

عوارض بعد از تزریق:

کمی قرمزی، تورم و کبودی تا یک روز بعد از تزریق طبیعی است. اگر در ناحیه ای غیر از تزریق کبودی مشاهده کردید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. گاهی ممکن است احساس سفتی به خاطر تجمع فیلر زیر پوست حس کنید که با ماساژ از بین میرود. اما سعی کنید خیلی دستکاری نکنید که زل جا بجا نشود.

هزینه تزریق ژل چقدر است؟

هزینه تزریق ژل به نوع ژل و میزان ژل استفاده شده داردو کاملا متغیر است.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها