درمان لک پوست

انجام خدمات درمان لک پوست در کلینیک تیارا طب


لک هایی که روی پوست به وجود می آیند علت های مختلفی دارند: مشکلات هورمونی، بارداری، استفاده نکردن از ضد آفتاب، مشکلات کبدی ، ژنتیک ، آفتاب گرفتن یا سولاریوم رفتن میتوانند باعث ایجاد لک شوند. برای درمان لک پوست روش های مختلفی نظیر با پلکسر، مزوتراپی، لیزر و .. وجود دارد که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

درمان لک پوست با پلکسر

پلکسر یکی از جدید ترین روش های پزشکی است که در درمان لک هم کاربرد دارد. این روش در درمان لک های قهوه ای و دونه ای موثر است که با تبخیر لایه رویی پوست که منجر به لک می شود ، لک را درمان کرده و ریشه لک را کاملا از بین می برد.
روش درمان با پلکسر به این شکل است که با تکنولوژی پلاسما، لک های پوستی را کاملا از بین می برد و درمان می کند. بعد از انجام کار محل درمان تا دو الی سه روز زخم میشود و بعد از یک ماه کاملا سطح پوست صاف میشود. پس پلکسر را وقتی انجام دهید که حداقل تا یک هفته جای مهمی نمیروید.

پلکسر در یک جلسه انجام میشود، منع مصرف خاصی ندارد و در صورت مراقبت  بازگشت ندارد.

درمان لک پوست با مزوتراپی

در روش مزوتراپی، مواد ضد لک و روشن کننده مستقیما داخل لک تزریق میشوند و شروع به تجزیه و اصطلاحا حل کردن لک میکنند. مواد ضد لک در غلظت های بالا و مقادیر کم توسط سرنگ داخل لک تزریق شده و لک را درمان میکند.

این روش حداقل سه جلسه نیاز دارد اما در کل تعداد جلسات بستگی به نوع  و سن لک دارد. این روش برای لک های جزیره ای و کک و مک بسیار روش بی خطر و موثری است. خوبی این روش این است که بعد از انجام کار فقط تا چند ساعت پوست قرمز است و زخمی ایجاد نمیشود. در نتیجه فرد نیازبه گراندن دوره نقاهت ندارد.

مزوتراپی هم مثل پلکسر منع مصرف خاصی ندارد و جز درمان های بی خطر است. اما صبر زیادی لازم دارد.

درمان لک پوست

درمان لک پوست با لیزر

یکی از روش های دیگر درمان لک لیزر است. در این روش اشعه متمرکز شده لیزر مستقیما به لک تابیده شده و لک را تجزیه میکند. لیزر هم مثل پلکسر در یک جلسه لک را درمان میکند. اما لیزر سبب میشود پوست به آفتاب حساس شود در نتیجه اگر فرد ضد آفتاب نزند لک ها ممکن است حتی بیشتر هم شوند.
بعد درمان با لیزر هم ممکن است جای لک تا یکی دو روز زخم شود.

کرم های ضد لک

استفاده از کرم های ضد لک از خیلی وقت پیش بین افراد مرسوم بوده. کرم های ضد لک تا حدی کمک کننده هستند اما طول درمان با کرم ها خیلی طولانی است و صبر زیادی میطلبد. همچنین درمان های موضعی چون لک را عمقی درمان نمیکننده احتمال بازگشت لک بیشتر از روش های دیگر است.

در پایان چند نکته مهم را بدانیم:

  • این روش ها همگی بی ضرر هستند به شرطی که توسط پزشک انجام شوند.
  • افراد باردار حتی در صورتی که دچار لک شدند، تا بعد از زایمان برای درمان اقدامی نکنند چون سلامت جنین مهم تر از هرچیزی است.
  • بعد درمان اگر مراقبت های لازم را انجام دهیم و استفاده از ضد آفتاب را جدی بگیریم لک ها برنمیگردند.
درمان لک پوست
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها